Me and my girl

onsdag 14 april 2010

sjuk

I måndags eftermiddag blev jag helt plötsligt jättedålig, fick feber och ont i hela kroppen, så sedan dess har jag typ sovit och inte gjort något alls. Tyvärr kan jag inte längre sova på nätterna vilket är jättejobbigt, hittar ingen position som är skön och det är varmt och allmänt jobbigt. Men men bara att bita ihop någon månad till, för så bra som jag sovit tidigare under graviditeten har jag aldrig nånsin sovit så :)

En sak till har jag iof gjort de senaste dagarna, det var igår dags för den första föräldragruppsträffen som egentligen var den andra eftersom de tappat bort oss. Det var liksom det första vi fick göra vid första besöket att fylla i en intresseanmälan och sen började vi undra varför det aldrig kom någon inbjudan. Kompisar som ska ha en månad efter oss fick tider osv. Tjatade på vår barnmorska som skyllde på det ena och fick till slut tider av en annan som skyllde på nåt annat. Well well nu är vi med i nån grupp och det var väl egentligen precis som jag väntat mig. Kände dock endast bara igen ett annat par och trodde väl jag skulle känna igen fler.
Gårdagens ämne som skulle behandlas var iaf amning och en kvinna från amningsjouren var där för att prata. Och av 6 eller 7 föräldrapar ( vissa var iof bara mammorna som var där) så var det bara vi och ett par till som pratade och ställde frågor, tilläggas kan oxå att all avar förstagångsföräldrar. Då kan man ju undra om det berodde på att de andra redan var så pålästa och kunde allt eller om dom bara inte vågade öppna käften . Vi båda röstar på det senare alternativet. Det visar sig kanske på nästa träff, jag återkommer :)

2 kommentarer:

  1. helt klart att de inte vågade fråga!! Tur det finns såna som ni, som kan våga fråga och därmed ge svar åt alla andra undrades också!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju därför man är där! Blir galen när folk bara sitter tysta, tycker dessutom att det känns lite "oförskämt" mot den som håller i träffen... hur ska man kunna veta allt när man inte haft barn tidigare, ähh bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum haha

    SvaraRadera