Me and my girl

torsdag 24 oktober 2013

Tårta

Jag hade en ide om en tårta jag ville testa att baka och letade ett tilfälle att få göra den. Tillfälle att baka tårtan fick jag nu när vi på min avd flyttar ut ur huset vi är i nu och lämnar ett gäng härliga kollegor kvar!
Hade sett ett par inspobilder som satt "baktankarna" i jobb.
Den skulle bli hög, chokladig och täckt av polly.
Hittade hos min underbara vän Elin på www.endoftavnybakt.blogspot.se ett recept på browniebottnar och även ett recept på en moccafrosting jag ville modifiera lite.
Dessutom hittade jag i sista sekund ett passande recept till toppen av tårtan, denna fudge fick även agera klister till pollysarna.
Ni får inga recept nu men ett par bilder på resultatet.
Är ganska nöjd då jag hittills inte jobbat så mkt med fyra bottnar och denna typ av fyllning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar