Me and my girl

tisdag 2 mars 2010

Sur och irriterad

Ja jag blev verkligen på dåligt humör idag. Fick samtal från försäkringskassan som bara ville meddela beslutet på min ansökan om havandeskapspenning. Avslag!
F-n skit oxå! Det är verkligen tungt att jobba nu och jag har liksom stått ut lite eftersom jag trott att jag ska få gå hem i slutet av mars. Tanten frågade mig om jag ville veta på vilka grunder det blev avslag? Ja självklart vill jag det... Att vara barnskötare och Förskolelärare anses inte som ett tungt yrke. Och skulle jag jobba med typ 5-6 åringar skulle jag inte säga nåt om beslutet men nu är barnen på min avdelning 1-3 år och behöver hjälp med i stort sett allting, och hjälpen behöver dom dessutom på golvnivå. Jag kan ju knappt hjälpa dom upp längre när dom ramlar när vi är ute. Jag kan ju inte gå här och inte kunna sköta mitt jobb?
Du kan ju alltid överklaga så att beslutet omprövas sa hon oxå. Och så ville hon så glatt meddela att jag skulle veta att man alltid kan plocka ut föräldrapenning innan barnet är fött. Ja för det vill jag ju jättegärna göra! Man får ju så många dagar att man gärna plockar ut av dom redan innan barnet ens är fött. OMG säger jag bara!

1 kommentar:

  1. Ja, fy...det är verkligen sjukt!! Ingen som inte jobbat på riktigt i förskolan kan på allvar förstå hur tungt det är! Så de ringde till dig?!?! Det var ju "gulligt" av dem;) Nej, att ta ut dagar före barnets födelse gör man ju inte i onödan, skulle jag nog aldrig ens tänka mig att göra...som du skriver så finns det ju inte många dagar!! Jag trodde faktiskt att du skulle få beviljat, det är iaf lättare att få det på en småbarnsavdelning, tycker att de borde förstå att det handlar om barnens säkerhet (både de på avdelningen och den lille i magen). Jag håller alla tummar och tår för att du får överklagan beviljad!! Kram!!

    SvaraRadera