Me and my girl

torsdag 25 mars 2010

Bm besök

Igår eftermiddag var det dags att gå till barnmorskan igen, denna gång blev det som vanligt stick i fingret vilket gav mig tillfälle att få ställa mig på vågen. Har inte gjort det de två senaste gångerna så har likosm inte haft någon koll alls på hur mycket jag gått upp nu.... men det vet jag nu och nu förstår jag varför jag känner mig tung och klumpig, har hittills lagt på mig 14 kilo!!! Det är ju galet, och ännu är det inte slut. Undrar vart det slutar? Dessutom hade jag 3 "semester" kilon som skulle bort när jag blev gravid så just nu är det 17 kilo som ska kämpas bort sen. Jaja jag har ju klarat av mer än så en gång i tiden men vet ju oxå hur tufft det var.

Ja jag vet att det är naturligt och helt normalt att gå upp i vikt när man är gravid men vissa dagar känner man sig ändå bara tjock och tung. Och vissa dagar känner man sig som världens vackraste! För jag älskar den stora magen, den är underbar. Men nu börjar det sätta sig i ansikte och övriga kroppen oxå. Well well så är det inte mycket att gnälla över egentligen.

Är ledig idag och imorgon vilket ryggen verkligen behöver känner jag. Eller ledig är jag ju inte, sjukskriven är jag.

Nu blir det en tur till apoteket, ska bara vänta tills tvättmaskinen är klar så jag kan hänga tvätten.

1 kommentar:

  1. jag gick upp 10 kg med första och 15 kg med kasper.. Det mesta nu i slutet är ju vatten! Dessutom hade du ju så fin figur innan (o nu med förstås) så det är nog inga problem för dig... Mycket vagn promenader sen så ska de nog vara borta inom kort!

    Kram! Inte långt kvar nu...:)

    SvaraRadera