Me and my girl

måndag 13 oktober 2008

tillbaka blick


sitter här och l'ser ett blogg inläggh som min Liam har skrivit, han har hunnit bli 11 år och stora killen. Han var precis 7 år fyllda när jag kom till USA. Tog hand om mig på bästa sätt. Fick lite nostalgi känsla och började läsa min gamla dagbok. Det här är ett av mina favoritinlägg från året, det handlar om mig och Nia. My best Buddy in teh whole world. Miss her! och alla andra, såg att baby Ceri nu ser ut som Nia gjorde när jag landade på Oakland airport för 4 år sedan. Vill åka tillbaka!


förändringar
Klockan är 10.20 pm och barnskriken och gråten tystnade för ca en och en halv timme sedan... Nia... trotsigt som bara hon kan nonchalerade hon mig under en hel middag på applebees för att sedan i sedvanlig ordning retas lite med Josh som tröttnar och lappar till... wiiieeee där kommer skriket! Kört... igen! Alltid samma sak... dessa fajter... denna trots.. har alla fyraåringar en sådan tro?Att få en sådan envis liten tjej att borsta tänderna och ta på sig pyjamasen kan vara svårare än man tror ... det blir inte bara en utan två time outer i rummet innan pyjamasen finally är på och tänderna borstade... Skrika kan hon lilla fröken... och arg kan jag bli... men trots det är det resten av dagen som sitter på min näthinna... Nia och jag, shopping på Safeway, fotoframkallning på Longs och ett bubblegum som treat för hennes good behavior... but as always.. don't tell the boys... it's a secret =)Under drygt elva månader hinner man få ganska många secrets med lilltjejen... och så här i slutspurten kan man inte låta bli att se tillbaka på hur vi hade det i somras... Nia och jag.. 12 timmar tillsammans, fem dagar i veckan... det resulterade i väldigt många fajter och bråk, elaka ord, tårar och jobbiga stunder.... men efter att ha tragglat så där i drygt tre månader så lugnade det ner sig... tjafset har nu utvecklats till att hon och jag, lilltjejen och stortjejen är bästa buddies! buddies som älskar att ta silly pictures, sminka sig i badrummet, köpa secret donuts på safeway, rita teckningar och bara ligga och prata på min säng just nu planeras det hur vi ska plocka körsbär från träden och jordgubbar på fälten för att sedan äta dom med socker... allt detta ska vi göra i Sverige, när Nia kommer och hälsar på... mmm det är så hon planerar..... det är Nia och jag, den 26 april 2005.


Ja så där kunde det vara,.,,, mina ögon kan inte riktigt hålla sig torra när jag läser detta. det gör ont i hjärtat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar