Me and my girl

fredag 31 oktober 2008

dripp dropp

Vaknade med ett ryck 8.05 imorse, kul när man inser att man ska vara på jobbet 8.30... PANIK! Skynbdade upp och borstade hår och tänder och tog en ibumetin för den värsta huvudvärken som satte igång när jag vaknade. Och sen ut, i regnet, fy vilken väder det är! SÅ grymt tråkigt, man blir på så dåligt humör. Jag är en riktig vädermänniska och mitt humör varierar nåt fruktansvärt beroende på väder. Visst kan det vara underbart med en riktigt regnruskig dag om man får ligga hemma under en filt framför en bra film eller sitta på något mysigt café. Men att gå till jobbet och veta att det ska regna hela dagen är inte min favorit sysselsättning precis :)

Åkte till Eskilstuna igår för att leverera lite grejer och på vägen började det tom snöa lite! Det var dock inget som låg kvar tan det smälte direkt på rutan :)


Passade på att åka förbi mor och mina småbröder och ta en fika innan jag åkte hem igen. Brorsan åker snart upp till Sälen igen för en ny säsong i skidbacken. Junior hann jag bara säga hej till då han varit på handbollsträning. Min käre mor ska flytta i januari så hon har börjat rensa bland alla kartonger i förrådet och har väl kommit fram till att det mesta är böcker och grejer från när vi var små. Känns som att jag har lite jobb framför mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar