Me and my girl

onsdag 28 januari 2009

Verklighetskrockar

På dagarna jobbar jag på vår lilla förskola som barnskötare och tycker verkligen jättemycket om det jobbet. Trots att det är grymt dåligt betalt och ett ganska slitsamt jobb trots att många bara tror att vi dricker kaffe och leker med barn hela dagarna, men för de som tror det vill jag bara säga välkomna att vara delaktiga i vår verksamhet någon dag! :)

På helgerna jobbar jag ibland lite extra för ett företag som heter Miraspice, ett företag som arrangerar homepartys med sexleksaker, oljor, kläder osv. Mycket roligt det också. Man kan säga att jag möter 2 helt olika världar, eller så är det helt samma värld?

Ibland krockar dessa världar på ett eller annat sätt, när man t.ex får ett party bokat hos en kollega där det förutom flertalet kollegor dyker upp föräldrar till barn man har haft på förskolan. Ooops vad tycker dom nu om det här? Men dom är ju där utav samma anledning som jag, vad skulle egentligen skillnaden vara på att sälja eller köpa produkterna? Och när jag står där som försäljare för Miraspice är jag ju faktiskt inte barnens "dagisfröken".
Och kanske är det just här man ser hur vanligt detta är och inte alls något folk behöver skämmas över. För idag använder sig var och varannan människa av oljor, leksaker eller kläder på ett eller annat sätt vare sig du är mamma, pappa, syster, dotter eller vad du än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar