Me and my girl

torsdag 29 januari 2009

snooze

Läste idag en intressant krönika av Anna Lena Brundin som handlade om att snoozandet höll på att förstöra hennes liv lite dramatiskt sett. Vad hon menade var att hon hellre låg kvar i sängen under det varma täcket och snoozade i nästan en timme istället för att gå upp, slå på kaffebryggaren och duscha.

Kan säga att jag känner igen mig ganska mycket i detta. Det är så otroligt skönt att på morgonen sova vidare gång på gång på gång... Fast när jag tänker efter tror jag att jag egentligen blir tröttare och tröttare för varje gång jag sover vidare. Det är ju faktiskt så skönt att gå upp, ta en dusch, göra sig i ordning och äta en lång god frukost hemma innan man åker till jobbet. Men det gör jag aldrig längre. :( Dags att ändra på rutinerna lite kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar