Me and my girl

lördag 3 januari 2009

Löften

2008 har blivit 2009, nytt år nya möjligheter som man brukar säga. Det är på nyårsnatten man ska kläcka sina löften inför det nya året. Det brukar vara sånt som att man ska börja träna, sluta äta så mycket crap, gå ner 10 kilo osv. Alltså brukar de flestas löften handla om träning och kost. Håller någon med om det kanske?

Jag brukar inte ge så mycket nyårslöften för jag vet ju att jag inte klarar av att sluta äta godis och jag vet att jag inte kommer vara på gymet fem gånger i veckan. Men man kan ju i alla fall försöka, lr?
Jo i år ska vi försöka ha så mycket skräp att stoppa i sig hemma, för finns det hemma i skåpet är det klart man blir sugen när man ligger framför tv:n, och jag MÅSTE börja använda det där gymkortet jag betalar för. Jag älskar ju tex Yogan så varför inte gå på den ett par gånger i veckan? Man blir ju både smidig och stark :)
Dessutom måste vi få min cross trainer lagad för en halvtimem på den var och varannan dag är inte helt fel.

Dessutom har min darling kommit på hur skönt det är med promenader och visst är det det när man väl kommer ut! Mer sådana tack!

Men som sagt egentligen gillar jag inte att beestämma saker jag måste göra, jag vill hellre se framåt och tänka på vad man vill göra. För det finns ju 100 saker man vill göra. Både stort och smått. Ett år går fort men ibland kan det oxå hända mycket på den korta tiden. Egentligen ska man kanske recensera året som gått innan man ger sig in på tankar kring det nya men nej jag kör i den här ordningen nu.
Vad kommer då hända 2009? Svårt att säga men vad jag vet är att jag redan nu har åldersnoja för min 25 års dag, helt galet egentligen, varför har man det?
Jag hoppas vi fortsätter fixa här hemma nu när vi fått så fin hall. En fondvägg i köket och lite golvvärme i badrummet står kanske på tur?

Hur som helst och vad som än händer så känner jag på mig att det blir ett bra år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar