Me and my girl

fredag 4 januari 2013

Svartsjuka

Svartsjuka är ett laddat ämne och alla tycker nånting i frågan.
Är ni svartsjuka?
Jag är det. Som F A N faktiskt.
Alla gnäller ofta på den som är svartsjuk och tycker det är fel. Men är det alltid fel?
Får man inte vara det?
Jag har inte alltid varit det utan det är något som kommit av olika anledningar.
Jag brukar säga så här " antingen är man svartsjuk för man känner sig skälv och vet hur man själv skulle handlat eller så är man svartsjuk för att man vet att det är befogat"

Djupa tankar va?

Näää dags att hoppa i duschen!

2 kommentarer:

  1. Jag var otroligt svartsjuk förut, men inte nu längre men visst kan det komma slängar av det ibland. Men jag vet att det är då totalt obefogat så det är min hjärna som spelar mig spratt.

    Men det är inte kul oavsett vilken anledning det kommer, och tyvärr har ju svartsjuka en fråga att förstöra mer.

    SvaraRadera
  2. Jag var också väldigt svartsjuk förut, i början av vårt förhållande. Det kunde lika gärna ha slutat där då Yngve höll på att bli tokig på min svartsjuka. Som tur var gick det att tygla och idag är jag inte det minsta svartsjuk längre. Tror det har med osäkerheten att göra samt att man är livrädd att förlora den man lever med och i mitt fall var det dålig självkänsla....trodde inte jag skulle räcka till...
    Ibland kan det vara lite smickrande med svartsjuka.

    Kramen

    SvaraRadera