Me and my girl

fredag 12 oktober 2012

Marknadshelg

Det är marknad här i vår lilla stad i helgen och det är en sån där helg när många kommer hem igen, trängs på marknaden på dagen och kanske går ut på kvällen.

I år funderar jag på att göra båda delarna, fast jag vet att jag typ kommer ångra båda valen :)
Folk går på marknaden och muttrar över att man går med vagn till sitt barn, men har man ett barn i mellanålder så har man inte mycket val.... Man kan inte gå med en 2 1/2 åring i sele och dom orkar inte gå själva hela dagen så då får det bli en liten vagn punkt!

På kvällen tänkte vi då ev gå ut... det brukar ångras bittert eftersom alla människor tänker samma sak och Strängnäs inte har så många uteställen att erbjuda så brukar det vara trångt trångt och kö kö ute...
Men men det var ju typ 5 år sen sist jag var ute på marknaden så vem vet det kanske blir skitkul ;)

2 kommentarer:

  1. Gå på marknaden skulle jag kunna tänka mig. Men att gå ut den helgen... Nä, alla som inte brukar vara ute är ute och de har inge hyfs eller vett i huvudet när de fått i sig alkohol... Nej tack! Men hoppas du får trevligt och inte ångrar sina val. Det ska man aldrig göra.

    SvaraRadera
  2. Jag stångas nog bara på marknaden, utekvällen skippar jag men så är ju inte jag från Strängnäs heller. :)
    Får väl se om vi ses i kokosbollsvimlet ;)

    SvaraRadera