Me and my girl

onsdag 3 oktober 2012

Krassliga

Här har vi en hemmalag, när jag väckt Nikki imorse såg jag nämligen att hnnesvögon var finniga och kladdiga, ögoninflammation IGEN!?

jag har dessutom under dagen blivit lite hängig och trött, huvudvärk till tusen är nog orsaken.

Sitter iaf och klurar på vad vi ska äta för gott i helgen när Elin kommer på besök.... Är lite sugen på att göra något mustig köttgryta men det känns inte direkt som någon fredagsmiddag?

Är det bara jag som tycker vissa rätter lämpar sig bättre vissa dagar? Eller äter ni spaghetti och köttfärssås till fredags/lördags middag?  (menar inte att det skulle vara fel, är bara nyfiken).


1 kommentar:

  1. Äsch då, varför inte en boeuf bourguignon eller en coq au vin, båda är ju mustiga och med gott vin både i grytan och till blir det ju rena lyxen. Kör en härlig sallad, ris eller nybakad baguette till...

    Jag tror att det där med mat på vissa dagar kommer hemifrån. Min mamma gjorde alltid kotletter på söndagar och fredag/ lördag var alltid lite festligare.
    Men visst kan man väl äta ostron (om msn gillar det) och dricka champagne en onsdag så varför inte en mustig gryta på fredagen? ;)

    SvaraRadera