Me and my girl

torsdag 16 januari 2014

Svullen

Alltså att lite skräp i ögat kan ställa till det så!?

När jag igår hade läst nikkis saga och skulle fixa till hennes täcke flög något otäckt skräp in i ögat som gjorde så ont att jag grinade som ett barn och var lika munter som häxan surtant själv hela kvällen igår :(
Försökte med allt för att få ut eländet utan resultat ... Till sist gav jag upp, mest av smärta och la mig för att vila. Vaknade inatt och pressade då upp mitt totalt ihopklibbade öga och ut rann vad som kändes som en flod av tårar och även skräpet! Äntligen!
Frid och fröjd tänkte jag.
Tills jag vaknade imorse och såg mig i spegeln.
Hello red eye med mega svullnad!
Åkte dumt nog till jobbet men fick vända för ett besök på vc.... Ingen farlig skada skedd men ordinerad vila och kall kompress resten av dagen ...
Bara lyda order för jag har 7 inskolningar som väntar på jobbet imorrn :(

1 kommentar:

  1. Usch, vad läskigt. Hoppas det ger sig och inte gör ont.

    kramen

    SvaraRadera