Me and my girl

lördag 5 februari 2011

Barnvakt

När är det eg ok att ha barnvakt åt sina barn?
Vi har fått en förfrågan om att följavmed ett par kompisar till
Jönköping över en natt i påsk. Då är nikki 11 månader, helt
galet vart tog tiden vägen?!

Visst tycker jag väl då att hon är tillräckligt gammal att kanske
sova borta en natt men så som hon "sover" nu på nätterna tycker jag
inte att nån annan än vi ska ta det. Men lär hon sig sova utan att
vakna var och varannan timme så visst! Hmm det tåls att fundera på!

3 kommentarer:

  1. det är en känsla och ett val som bara du kan avgöra.....samtidigt kanske det finns någon i närheten som vill låna sötnosen och få möjligheten att gosa hela natten med henne......det är viktigt att vårda er relation också men viktigast är ju att det känns rätt för er hur ni än nu gör....jag skulle i alla fall inte döma dig om du väljer att lämna bort sötnosen och jag skulle inte döma dig om du valde att inte göra det heller......=)

    SvaraRadera
  2. Om barnvakten vet om att hon vaknar om nätterna och är villig att ta det och ni vill så är det ok tycker jag. Precis som Leila skriver är det en känsla och ett val bara ni kan göra!
    Skönt att komma bort en natt men ack vad man saknar dem när man är borta. Jag klarar oftast inte av att ringa hem och höra hur det är för då börjar jag grina av längtan.

    SvaraRadera
  3. I dagsläget skulle jag inte lämna bort henne, självklart eftersom hon fortf ammar på natten iof... Men vi får väl se hur det känns längre fram.. Är nog inte riktigt redo nu men vem vet hur det känns om 2 månader? Tack för era ord iaf :)

    SvaraRadera