Me and my girl

måndag 9 augusti 2010

Kaffe

Just nu är det första jag gör på morgonen att sätta på lite
kaffe. Annars vaknar jag inte. Kräsnare än någonsin är jag nog oxå
vad gäller resten av dagens koppar. Är det inte gott dricks det inte
upp. Men jag behöver ett par koffein påfyllningar under dagen.

Jag blev koffein addicted när jag bodde i CA... Jag skyller bland
annat på våra återkommande onsdags kvällar på starbucks. Eller
kanske på lättilgänhligheten av en härlig to go cup of coffee.
Eller deras goda diet cokes, för inte tillhörde jag skaran av dom som
njöt av iskalla koffein fria cokes.

Under början av min graviditet hände något och jag kunde inte dricka
kaffe... Först pinade jag i mig en kopp då och då för att det inte
skulle verka konstigt men så fort bebisnyheten var officiell så
slutade jag helt. Det gick inte ner, var skitäckligt rent ut sagt.
Tur var väl det med tanke på att man ska tänka på intaget av
koffein när bebisen ligger i magen.

Mot slutet av de 9 månaderna smög sig suget på igen och jag kunde
längta efter och njuta av en kopp varmt eller för den delen iskallt
kaffe.
Nu kan jag inte för mitt liv förstå att jag spottat i koppen åt
något så underbart.
Välkommen tillbaka kära koffeinberoende jag har faktiskt saknat dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar